Vlaamse Technische Kring

1) Ik zie mijn vakken niet en kan dus mijn boeken/cursussen niet reserveren.

Zorg er zeker voor dat je bij je profiel je studierichting hebt gekozen en al je keuzevakken hebt aangeduid. Misschien heb je in het begin van het academiejaar enkel de vakken van het eerste semester had aangeduid. Vergeet dus zeker niet de vakken van het tweede semester aan te duiden. Als je nog steeds problemen hebt, vergelijk even de vakcode van het vak.

2) Hoe reserveer ik een boek/cursus?

Eerst moet je je registreren (rechterbovenhoek). Hier vragen we een aantal gegevens die we gebruiken in het geval we je moeten contacteren. Na je registratie kom je terug op het thuispagina van de site terecht. Na je in te loggen (rechterbovenhoek) klik je op het hoofdje (rechterbovenhoek) en klik je op 'Mijn Reservaties'. Daarna verschijnt er een menu waar staat 'Cursussen Reserveren'. Vanaf hier wijst het systeem zichzelf uit. Vergeet niet beneden op de pagina op 'Reserveer' te klikken, anders zijn je reservaties niet opgeslagen!

3) Welke cursussen heb ik als eerstejaars nodig en kan ik deze allemaal bij de VTK Cursusdienst krijgen?

Zowat alle cursusmateriaal en handboeken, alsook het rekenmachine dat op examens gebruikt mag worden, wordt door ons verkocht. De handboeken worden ook bij Acco verkocht, maar zijn bij ons goedkoper. Voor enkele cursussen moet je bij Acco zijn. Bij de meeste vakken kan je op Toledo een lijst met het nodige materiaal vinden. Indien dit niet het geval is, vraag het dan gerust na bij de relevante prof of je medestudenten.

4) Mijn cursus is niet beschikbaar. Wordt deze nog beschikbaar gesteld?

Ja. Wij bestellen wekelijks nieuwe cursussen bij de drukkerij. Deze worden ten laatste twee weken later geleverd. Op het moment van levering krijg je een mail op het adres dat je op je account invulde. Gezien de wachttijden soms kunnen tegenvallen bestel je je cursussen best zo vroeg mogelijk en kom je ze afhalen voor ze vervallen.

5) Ik kan geen boeken/cursussen reserveren OF wanneer ik boeken/cursussen wil reserveren, verschijnt dit niet op het lijstje van mijn reservaties.

Misschien is jouw inschrijving/registratie op de website niet volledig in orde. Log eens opnieuw in en controleer je gegevens. Vervolgens controleer je je studierichting en dan je vakken. Wanneer deze in orde zijn, vergeet dan zeker niet om op "Voltooi inschrijving" te drukken. Normaal zou het dan moeten lukken. Werkt het nog steeds niet? Contacteer ons via .

6) Mijn cursus is vervallen! Wat moet ik nu doen?

Hier moet je je cursus simpelweg opnieuw bestellen. Onthoud: je reservatie vervalt na tien dagen! Probeer dit wel te vermijden. Als je een boek niet meer wilt bestellen, annuleer het dan, zodat de volgende persoon in de wachtrij het krijgt toegewezen.

7) Ik volg niet het standaardtraject. Hoe moet ik mijn vakken ingeven?

Eerst moet je je rechtsboven inloggen. Erna klik je op het mannetje, terug in de rechterbovenhoek. Nu verschijnt er een menu. Klik daar op je naam. Onder de titel account heb je vier mogelijkheden, één daarvan is vakken. Als het vak dat je zoekt niet tussen de lijst staat, kan je het beneden manueel toevoegen.

8) Ik weet niet wanneer de cursusdienst open is.

Je kan onze openingsuren zowel op de voorpagina van de VTK-site als in 't Bakske vinden. Vergeet deze niet te controleren vooraleer je je boeken komt afhalen!

9) Kan ik zelf dingen printen in het Theokot?

Ja, dat kan. Je kan tijdens de openingsuren van het Theokot printen op de printer in de hoek. Je moet wel op voorhand een printkaart aankopen tijdens de openingsuren van de Cursusdienst. Je kan scannen (gratis), afdrukken in zwart-wit en in kleur, zowel op A4- als A3-formaat.